zondag 16 oktober 2011

TJONGE JONGE!


“Doe eens normaal man!” – Ja.. Het is inmiddels wel bekend bij iedereen. Wilders en Rutte, als twee kleine kleutertjes stonden zij daar toch eens mooi te bekvechten in die Tweede Kamer. Ik heb me kapot geërgerd. Niet aan Wilders en ook niet aan Rutte.. Aan de ophef die erover gemaakt werd.

“Ach? Ja wat ach? Doe eens normaal man!” 1-0 voor Wilders. 
“Doe zelf eens normaal! TJONGE JONGE” en het is weer gelijk spel.


Wie de battle uiteindelijk gewonnen heeft, weet ik eigenlijk nog steeds niet. Maar ach, wat maakt het ook uit? Een stukje entertainment in de Tweede Kamer wanneer er serieuze afspraken gemaakt moeten worden over bezuinigingen is altijd leuk. Mensen toch.. Waar moet het heen met de wereld als we zo’n heisa maken over een beetje bekvechten in de Tweede Kamer? Rutte en Wilders zijn ook gewone mensen. Echt waar. Ze doen gewoon boodschappen – oké, Wilders misschien niet zelf -, ze slapen gewoon in een bed en drinken ook écht wel eens een biertje (en Rutte woonde tot voorkort zelfs nog bij z’n mama). Dus ja, ook deze mensen kunnen wel eens uit hun slof schieten. Persoonlijk vond ik het eigenlijk wel leuk. Al dat formele gedoe altijd. Waarom maken we er met z’n alle zo’n ontzettend groot probleem van dat er wat ‘grovere’ woorden worden uitgesproken door mannen in pak achter een microfoontje in een kamer met blauwe stoelen. Het gaat er bij mij gewoon niet in.

Ik weet niet of jullie goed naar het fragment gekeken hebben, maar Rutte lacht er nota bene nog om. Verder heeft de beste man er volgens mij ook niet zoveel problemen mee. De enige die er problemen mee hebben zijn wij. Althans, een aantal van jullie.
Er wordt uitgebreid aandacht aan besteed: grote nieuws items, voorpagina nieuws en zelfs een applicatie voor de iPhone!

Het is toch te gek voor woorden dat politica zich niet gewoon als ‘normale’ mensen kunnen gedragen zonder dat dit overal gepubliceerd word als zijnde ‘grof’ en ‘asociaal’. Als Wilders Rutte nou daadwerkelijk had uitgescholden, had ik me er nog enigszins bij neer kunnen leggen. Maar volgens mij is er niemand gekwetst. Ja misschien de bedrijfspoedel, maar Rutte in ieder geval niet.
Dus, wat nu? Moeten we nu bij iedere scheet die er gelaten wordt in de Tweede Kamer stil staan? Lijkt me geen strak plan. Laten we gewoon met z’n alle verder gaan met ons leven. Gewoon lekker normaal blijven doen. Dat is volgens mij een stuk slimmer, makkelijker en leuker.

De app is trouwens gratis te downloaden in de Appstore onder de naam: “Doe eens normaal man”. Downloaden die handel en lachen maar.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten